پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272092
هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به خطرات مسئله جمعيت کشور
تاریخ انتشار : 1403/02/28 15:31:42
نمایش : 159
امام‌جمعه فارسان گفت: يکي از خطراتي که وقتي انسان درست به عمق آن فکر مي‌کند تن او مي‌لرزد، اين مسئله جمعيت است. اين نگراني از سوي رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالي) و بسياري از نخبگان مطلع و دلسوز نظام، ريشه در آينده‌نگري دارد که آمار و نتايج آينده‌پژوهي‌هاي داخلي و خارجي مربوط به جمعيت کشور نيز آن را تأييد مي‌کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: هشتمين خورشيد آسمان امامت و ولايت حضرت علي بن موسي‌الرضا (ع) آلاف التحيه و الثنا در ۱۱ ذي‌القعده سال ۱۴۸ قمري در مدينه طلوع کرد و قلوب اهل ايمان و مواليان اهل‌بيت را روشن کرد. اين روز فرخنده و مبارک و نوراني را به همه شما تبريک عرض مي‌کنم.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين اهل بهره‌مندي از نعم الهي و شکرگزاري از نعم هستند. اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۳۶ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: خداوند را در هر نعمتى حقّى است، پس هر کس حق خدا را به‌جا آورد، خداوند از آن نعمت او را فراوان دهد و هر که در آن کوتاهى کند، خداوند آن نعمت را در خطر نابودى قرار دهد.
 
وي افزود: يکي از حقوق لازم در نعمت‌هاي الهي شکرگزاري است که نعمت را زياد مي‌کند و در مقابل اگر در شکرگزاري کوتاهي صورت بگيرد قطعاً با زوال نعمت همراه خواهد بود؛ و اين مطلب در آيات و روايات مکرر بيان‌شده در آيه ۷ سوره مبارکه ابراهيم فرمود: خداي تعالي توفيق شکرگزاري به همه ما عنايت فرمايد.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به روز ملي جمعيت اشاره داشت و بيان داشت: اقدام‌هاي گوناگون فرهنگي، آموزشي، رسانه‌اي، اجتماعي، اقتصادي و... كه در اواخر دهه شصت و اوايل دهه هفتاد در زمينه مهار رشد جمعيت در كشور صورت گرفت، موجب ايجاد گفتمان ويژه در زمينه زاد و ولد در جامعه ما شد. متأسفانه اين گفتمان همچنان در جامعه ما حاكم است و به همين دليل حتي افرادي كه از تمكن مالي خوبي برخوردارند، حاضر نيستند بيش از دو يا سه فرزند داشته باشند. از اين رو مي‌توان گفت نخستين گام در اصلاح سياست‌هاي جمعيتي كشور، تغيير گفتمان حاكم و ايجاد گفتماني جديد بر مبناي ضرورت افزايش زادوولد است.
 
امام‌جمعه فارسان به مهم‌ترين راهبردها براي گفتمان سازي و فرهنگ‌پردازي در زمينه افزايش جمعيت هم اشاره داشت و گفت: ترويج تحكيم خانواده، ترويج ازدواج‌هاي آسان، اصلاح بينش، نگرش و رفتار خانواده‌ها در زمينه فرزند آوري، مطالبه تحقق کامل قانون جواني جمعيت و تقدير از سياست‌هاي تشويقي افزايش جمعيت، ترويج فرهنگ اعتماد و حُسن‌ظن به خداوند، اصلاح برداشت‌هاي نادرست درباره نقش «زنانگي»، «همسري» و «مادري» بانوان، افشاي طرح‌هاي نظام سلطه براي كاهش جمعيت جهان، ايجاد حساسيت درباره بحران‌ها و آسيب‌هاي ناشي از كاهش جمعيت
 
وي تصريح کرد: کاهش شديد نرخ رشد جمعيت و سقوط نرخ باروري در ايران اسلامي يکي از دغدغه‌هاي جدي رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالي) طي چند سال اخير بوده است. اين دغدغه تا جايي است که ايشان در ديدار اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن ابراز نگراني از اين موضوع فرمودند: «يکي از خطراتي که وقتي انسان درست به عمق آن فکر مي‌کند تن او مي‌لرزد، اين مسئله جمعيت است». اين نگراني از سوي ايشان و بسياري از نخبگان مطلع و دلسوز نظام، ريشه در آينده‌نگري دارد که آمار و نتايج آينده‌پژوهي‌هاي داخلي و خارجي مربوط به جمعيت کشور نيز آن را تأييد مي‌کنند.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به اصلي‌ترين ابعاد دغدغه‌هاي رهبر انقلاب در موضوع جمعيت اشاره داشت و افزود: تأمين نيروي جوان و با نشاط براي پيشرفت پايدار کشور، رفع آسيب‌هاي نگاه مقلّدانه به زندگي غربي، لزوم نگاه راهبردي و آرماني به مسئله جمعيت، جمعيت، عاملي مؤثر براي ايجاد تمدن نوين اسلامي
 
امام‌جمعه فارسان به روز مقاومت هم اشاره داشت و گفت: اول خرداد سالگشت شهادت شهيد بروجردي است؛ سردار اسلام که نماد مقاومت است خودش. زندگي‌اش را خوانديد و شنيديد و فيلم غريب را هم قطعاً ديديد؛ فيلم قشنگي است که بخشي از زندگي و مجاهدت‌هاي او را نمايش داده.
 
وي اظهار داشت: يکي از بزرگ‌ترين حوادث تاريخ معاصر کشور ما دوران دفاع مقدس است که قدرت‌هاي بزرگ استکباري با تمام قوا در مقابل ملت ايران صف‌آرايي کردند. جنگي استثنايي را به وجود آوردند. عمليات بيت‌المقدس و فتح خرمشهر مهم‌ترين استراتژي بود که تماميت ارضي کشور را تأمين کرد و جمهوري اسلامي را در موضعي کاملاً برتر قرار داد.
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html